2012-08-20
 18:22:37

Skriv ut på tyg!

Billigt, enkelt och sååååå snyggt!
För ett tag sen hade jag en beige soffa som jag tyckte var så mörk så jag hade en idé om hur jag skulle fixa till det och köpte 6 meter naturvitt canvastyg, några dagar efteråt köpte jag en vit soffa istället.
Så jag blev sittandes med massa tyg som jag inte hade användning för - tills nu!

Du behöver en skrivare
tunn dubbelhäftande tejp
vanligt A4 skrivarpapper eller sk. cardstock papper
eventuellt vitvins vinäger


Ta fram ett tyg som du gillar



Klipp ut så att tyget blir som ett A4 papper



Trimma bort fransiga kanter som kan fastna i skrivaren



Ta fram dubbelhäftande tejp



Klipp ut remsor och sätt i hörnen och nån extra på långsidorna
Alla skrivare är olika men ett tips är att sätta en remsa på ena kortsidan som tas upp av skrivaren, annars är risken att den tar tyget och inte pappret också. (pappret är där för att stödja upp det mjuka tyget)



In med det i skrivaren!
Det funkar med både laserskrivare och bläckstråleskrivare
Om du vill så kan du lägga tyget (efteråt) i ett bad med vitvinsvinäger i 10 minuter så fixerar det trycket lite.



Och hepp(!) så har du ett toksnyggt tryck på tyget
Klicka här för att hämta bilden jag använde



Ha så skoj och fyll hemmet med små fina tyglappar :)


Sandra
PUBLISHED: 2012-08-20, 19:03:47

Superfint!


Johanna
PUBLISHED: 2012-10-14, 21:46:41

väldigt fint detta ska jag prova tror jag :) Kan man tvätta tyget efteråt eller försvinner trycket då?

Svar: Om du vill tvätta tyget så rekommenderar jag att bada tyget i vinäger direkt efter du skrivit ut, då bör trycket hålla bättre. Gör en test som du slänger i tvättmaskinen! :)
♥ Jo´sign



Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: