2013-07-13
 20:54:58

Växer och mår bra

Lite bildbombning igen då =P
 
 


jessica
PUBLISHED: 2013-07-14, 16:07:55 | URL: http://jessicahagstrom.blogg.se

Som vanligt fascinerad av dina vackra bilder.. Jag är volontär på katthem och har haft några möjligheter till såna söta bebisbilder nu men de är inte i stil med dina bilder alls! Har svårt att få skarpa foton inomhus med min kamera av någon anledning.

Svar: Tack vad gullig du är :)Skarpast bilder får du med ett fast objektiv. Jag använder en 35mm 1.8 till nästan alla mina bilder i bloggen. Superbilligt objektiv men jättebra. Tänk på att det är ljuset som bestämmer hur dina bilder ser ut, har du inte möjlighet att skruva ner bländaren till under 2 och har dåligt ljus inne så blir det inte alltid så bra bilder. Lycka till! :)
♥ Jo´sign


jessica
PUBLISHED: 2013-07-17, 20:32:52 | URL: http://jessicahagstrom.blogg.se

Jag förstod att du använde någonting som funkar bra inomhus :) mina objektiv gör tyvärr inte det.. bländaren får jag inte ner under 3,5 och det är när det är på 18 mm.. pratar om kitobjektivet nu (18-55mm) :) när jag har 55 mm får jag inte bländaren under 5,6 så det är inget bra objektiv inomhus..
Får nog ta och skaffa mig ett objektiv som funkar bra i lite taskigt ljus. Och det är alltså med ett fast objektiv det skulle funka bäst? som har en bra bländare?

Svar: Ja den normalzoomen du har har jag också och har nog inte använt den seriöst på många år. Den är SKIT! En fast 50mm eller 35mm är superbillig och ljusstarkt. Funkar perfekt inne och ute, som porträttlins och även vardagslins. Så köp en sån, du kommer tacka mig i all evighet :)
♥ Jo´sign



Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: