2013-07-09
 18:30:00

En magisk morgon

B-kullen är född!
Jag trodde de skulle komma igår för Kokos visade mig till bolådan hela dagen men sov bara där, så imorse klockan 04:07 vaknar jag och hör ett slickande ljud och ett litet gnäll. Jag RUSADE upp ur sängen och tittade i bolådan och såg först fläckar och Kokos, när jag kom närmare så ligger den förstfödde där. Den hade blivit förlöst strax innan så jag hann precis :D
Klockan 07:18 föddes nummer 4 och sedan dess har det inte kommit fler. Det känns som att det är en till kvar där inne så jag ska hålla ett öga på henne.
 
Lite bilder på de 3 pojkarna och flickan ♥
Nr 1 pojke (rosa)
 
 
Nr 2 pojke (svart)
 
 
Nr 3 flicka (orange)
 
 
Nr 4 pojke (grön)
 
 
 
 


Erika
PUBLISHED: 2013-07-09, 18:51:10 | URL: http://erikagustafsson.blogg.se

Åhh så fina! Kommer det bli någon till försäljning längre fram när deras ålder är inne? :)
Kram!!

Svar: Hej ErikaDe kommer att bli tingningsbara omkring 5-6 veckor men det är redan många som hört av sig på dom så de kommer säkert gå åt fort :)
Kram Josephine
♥ Jo´sign


Victoria
PUBLISHED: 2013-07-10, 16:48:26 | URL: http://impalaa.blogg.se

Så otroligt mysiga.

Svar: :)
♥ Jo´sign


jessica
PUBLISHED: 2013-07-10, 18:21:46 | URL: http://jessicahagstrom.blogg.se

Åh vilka fina småttingar, precis så såg min Oskar ut när han föddes! :)

Lycka till med de små!

Svar: Vad roligt :) Tack så mycket. Hoppas du kommer följa dom här i bloggen!Kram Josephine
♥ Jo´sign


Jenna
PUBLISHED: 2013-07-10, 21:34:35 | URL: http://jensie.bloggplatsen.se/

Äntligen nya kattungar, älskar din blogg.
Ska bli spännande o följa dessa små liv nu :)

Svar: =) Ja äntligen!Kram Josephine
♥ Jo´sign


Kerstin
PUBLISHED: 2013-07-13, 11:26:43

Vilken härlig blogg du har!
Så vackra bilder på dina kära katter!
Så härligt med kattungar igen, jag ser fram emot att se dem bli större som du visade din förra kull :)
Lycka till med de små <3
Kerstin :)

Svar: Tack så mycket, vad roligt att du vill följa de :)Kram Josephine
♥ Jo´sign


Fia
PUBLISHED: 2013-07-13, 17:58:03

Underbara katter men jag kan inte hjälpa att tänka att det finns så många katter i Sverige som behöver ett hem, som lever ute, utan någonting. Varför inte först koncentrera sig på dem, ge dem ett hem? varför betala tusentals kronor på en katt när så många hemlösa behöver en andra chans? hur ställer du dig till det?

Fia!

Svar: HejDet är ganska enkelt. Det är ju vi som föder upp raskatter som försöker att hjälpa till att minska och stoppa blandrasuppfödning. Vi som föder upp raskatter testar våra katter och för endast friska linjer vidare till avel vilket betyder att Sveriges katter BÖR bli friskare och friskare. Det är tyvärr så att den som gör det dummaste beslutet, är den som köper en kattunge av någon som "råkat" få sin hona dräktig då hon gått ute. När man köper en kattunge därifrån så inser denne att det faktiskt funkar att sälja dessa "barstards" och tjäna en slant genom att kanske kalla dom "skogisblandning" men sanningen är att de är inte chippade, inte testade, har ingen aning om vem pappan är och om han är frisk. Och denna ägare kommer alltså fortsätta låta honan gå ute och bli dräktig året om.
Om man däremot köper en frisk raskatt för många tusenlappar så är det större chans att man får hjälp att omplacera den om man inte kan ha kvar den av någon anledning då man har bra kontakt med uppfödaren (oftast) så dessa hamnar väldigt sällan "på gatan"
Så hjälp till att höja kattens status genom att INTE köpa en kattunge som "råkat" komma till världen. Får ägaren inte sålt sina kattungar tillslut så kommer hon nog överväga kastrering för allas bästa. :)
♥ Jo´sign


Fia
PUBLISHED: 2013-07-13, 23:40:46

Min tanke var mer att hjälpa katter som hittas ute och förmedlas genom kattjouren, kattkommando etc. Jag har själv fyra katter, varav tre är katter som fångats in ute. En av dem kämpade jag med att få in i över ett år, nu är han den mest tillgivna någonsin.
För egen del gäller bara vanliga bondisar för mig, älskar deras karaktär. Det var inget illa menat med min fråga, mer grejen att det finns så många hemlösa katter (och även hundar) som behöver ett hem och att vi kanske först och främst behöver koncentrera oss på att få bort det "problemet" så att fler katter ska behöva lida? Jag själv tar ju hellre en katt som hittas övergiven ute än lägger tusentals kronor på någon som föds upp hemma. Men det handlar väl om att jag vill ge de mindre lyckliga ett riktigt liv.
Fina katter du har i alla fall :)

Svar: Ja det är helt klart tur att vi är olika. Att hjälpa en katt utan hem hjälper den katten och samtidigt stjälper den hela problemet så man får tänka åt båda hållen för att få en friska kattflora längre fram. Nu kan man säga att jag gör lite av båda eftersom mina kattungar som föds här bidrar till att hjälpa katthemmen i världen :) Förra kullen blir en fotobok i USA som ska säljas till förmån för att katthemmen där ska kunna göra reklam för sig själva. Hittekatter står mig varmt om hjärtat, men det är stor skillnad på en katt utan hem och en katt som hotas stå på gatan av "uppfödaren" om ingen hämtar honom. Hur hemskt det än låter så det är bästa att inte hämta katten som hotas att bli utan hem. Det skulle såklart vara bättre att rädda den lille, men tyvärr kan det betyda (som sagt) att denna "uppfödare" fortsätter i samma banor och då har man försatt många fler stackars kattungar i framtiden till samma öde. Hoppas du förstår resonemanget? Detta var en av de första saker jag fick lära mig under den kursen jag gått i kattvetenskap :)
♥ Jo´sign


jessica
PUBLISHED: 2013-07-14, 16:04:26 | URL: http://jessicahagstrom.blogg.se

Tänker absolut följa de små, jag följer redan din blogg sedan innan :)

Svar: Vad roligt :) Kram Josephine
♥ Jo´sign


Fia
PUBLISHED: 2013-07-14, 19:01:54

Se där, vi gör ändå likvärdiga saker. Själv körde jag ett fotoprojekt där 15000 kr samlades in vilka skänktes till en organisation som verkar för hundar och katter i Rumänien. :)
Förstår ditt resonemang men kan inte hålla med. Men så länge vi båda kämpar för djuren så...

Ha det fint och lycka till med de små!
/Fia



Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: