2011-05-02
 16:17:09

Recept på cookisarna

Efter förfrågan så kommer här receptet på chocolate chip cookies som jag skrivit om i tidigare inlägg.



Ca 20st

125g mörk blockchoklad
2 dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
1 krm salt
75g smör
2 dl socker
½ tsk vaniljsocker
1 ägg
2 dl havregryn

Sätt på ugnen på 175°
Hacka chokladen i valfri storlek, jag väljer att göra ca 1/3
till finhackad choklad för att få degen lite brun
Blanda mjöl, bakpulver och salt i en bunke.
Smält smöret och blanda ner socker, vaniljsocker och ägget.
Vispa det poröst med en elvisp.
Blanda sen ner mjölblandningen, havregryn och chokladen.

När allt är blandat till en kletig deg så klickar du ut bollar på en plåt
med bakplåtspapper och grädda i mitten av ugnen i ca 10min

Välj att blanda med lite marabou choklad sorter för variation!


ebba
PUBLISHED: 2011-05-02, 19:36:56 | URL: http://brejjk.blogg.se/

svar: haha ja verkligen himla rooligt! :)



Mailade dig ang fota smycken tidigare idag oxå! Hoppas du gillar någon av bilderna iallafall!



Nu har jag lagt en beställning hihi! Har varit vid min bankman och fixat bankdosa så nu har jag beställt jättefina smycken från dig(y)



Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: