2011-03-18
 21:00:00

Min historia (sista delen)

Klicka här för att komma till Del 1

Dagen efter att mitt ex överträdde besöksförbudet så börjar jag åka till Stockholm till Jens i omgångar för att komma bort. Jag åker hem över en helg så jag kan jobba och ta igen de veckor jag missat. Åker igen.

Tillslut så känner jag att detta går inte, hur ska jag fortsätta?

Så en dag så åker vi hem till mig och hämtar en del av mig jobb. =) Inte hela mitt lager men sådant som är färdigpackat så att jag kan ta emot beställningar ifrån Jens och packa och skicka. För att sen åka hem till Linde och bara hämta lite mer av det packade lagret.

Så nu står jag ute i källarförrådet och packar beställningar med 4 blinkande garderobslampor som enda ljuskälla. OCH FY FAN säger jag bara nu när jag tänker tillbaka på det. Haha. Och inte tog vi någon bild på mig heller :)

Nu följer några månader av avked till familj, packning, slutrenovering och flytt.
Jag tar mitt skit och flyttar hem till Jens lilla etta.

Hittar en lokal i Centrumet 2 minuter härifrån och där bygger jag upp mitt lager igen. Halva lokalen går sedan åt till att bygga fotostudio och nu rullar båda verksamheterna på där.

Januari 2010 hålls rättegången emot mitt ex i Örebro Tingsrätt och det var väldigt jobbigt. Som tur är slipper jag träffa mitt ex för de fixade medhörning vilket innebär att jag får sitta i ett litet rum och lyssna när mitt ex är i salen och tvärtom.
Domen kommer några veckor senare och Jens och jag får skadestånd för händelsen 2008.
Ingenting händer med lovordet ifrån polisen om att mina tidigare anmälningar ska tas upp, de nämns inte och tas inte på något sätt upp emot mitt ex.

Ännu en gång har polisen gjort ett strålande jobb med att få mig att känna mig förstådd och trygg.
Tack för det society!

För er som vill läsa hela händelsen kan kika här Min historia i bokstäver

Tack för att ni har läst och tagit del av min historia, har du varit med om något liknande så får du jättegärna höra av dig till mig om du vill tala med någon ♥


Maria
PUBLISHED: 2011-03-25, 09:51:24 | URL: http://marvelicious.blogg.se/

Usch, det där är bland de hemskaste historierna jag hört, kan bara tänka mig hur rädd du måste ha varit.. :( Vad fick han för dom då? Fängelse hoppas jag?



Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: