2011-03-09
 21:00:00

Min historia (del 9)

Klicka här för att komma till del 1

Dagarna gick, jag flyttade till en flott våning mitt i stan. En 4:a på 106kvm med matsal =)
Oj vad jag trivdes där....

Men snart var det dags att flytta igen. Jag hittade ett jättefint radhus i ett "familjeområde" som låg en bit ifrån stan, lite som att åka ut i skogen men ändå inte.
Det var en tvåvånings lägenhet på 99kvm med garage och uteförråd vid dörren.

Jag renoverade hela dagarna och nätterna. Gick upp så tidigt som var möjligt för att börja såga.
Det slogs ut ett hål här, nytt golv där och det var jättekul.
I denna lägenhet så hade jag två rum på övervåningen till pärlorna och det var skönt att slippa gå till jobbet. Men nu behövde jag fylla cykeln varje eftermiddag med påsar fyllda av brev och rulla hela låååånga nerförsbacken till stan.

Verksamheten rullade minst sagt på av egen maskin och jag kunde koppla av lite.
Hade tidigare nästan gått in i väggen pga ostrukturerad vardag, men nu kunde jag leva lite igen.

Och visst passar det väl lagom bra med ny helvändning på den trygga vardagen nu?


(forts. imorgon samma tid)



Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: