2011-03-06
 21:00:00

Min historia (del 6)

Klicka här för att komma till del 1

Det är nu sommaren 2006 och den grövsta delen av misshandeln är över.
Min pojkvän lovar mig guld och gröna skogar och jag tar dessa lovade tallar och kramar de hårt.

Jag har ringt samtal jag aldrig trodde jag skulle, och har nu förklarat för ett antal gubbar och tanter (kallade dom så för de var så jävla jobbiga) varför jag skulle kunna starta en egen firma.
Lägger fram summor som jag hjälpt pärlbutiken att sälja för och berättar att JAG gjort detta.

Velande fram och tillbaka, butiksägaren drar ut ännu mer på den sista övergångsperioden som jag är skyldig för jag kan inte lämna arbetsplatsen innan jag förklarat hur e-butiks delen funkar. Och självklart spelar hon överdrivet mer dum än hon är (fast hon var jävligt korkad, ärligt), detta när hon vet att jag ska starta konkurerande verksamhet.

Kommer inte ihåg hur allt gick till för det gick så fort.
Många att övertala och visa siffror för, jag var bara 21 år men visste tydligen mer än jag trodde.

Sagt och gjort, strax hade jag 10000kr på kontot som jag lånade av min bror för att göra det första stora inköpet till min egna butik som skulle komma heta Teardevil så att alla kände igen mig från Tradera och butiken - ja den var belägen i min nya lilla minietta med hyllor i heeeela köpet och på en vägg i vardis! Haha


(forts. imorgon samma tid)


elle
PUBLISHED: 2011-03-06, 23:21:53 | URL: http://ellefrostegard.blogspot.com

Hej! Tänkte på dig idag när jag skrev mitt blogginlägg. Hoppas du gillar ;)



Hoppas allt är bra och att saker o ting flyter på bra.

kramar!



Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: