2009-07-17
 11:41:36

Dom är efter mig

Vad har hänt sen sist?
En dag var vi på Tyresö slott och kikade lite, helt underbart fint slott bara på utsidan. Vi har några idéer man kan utföra där, en som kommer häpna alla så den ser vi fram emot! =D

När vi är i stan så går vi ibland och kikar efter loppisar för att hitta roliga grejer till studion och ibland hittar vi det. Träffade en färgstark tant i en trång loppis/nytt -butik som ville sälja hela butiken till oss, men jag vet inte riktigt om vi skulle ha råd med det - men kul vore det.

Igår gick vi in på en loppis en bit hemmifrån där vi hittade lite kul, två ramar, tre kinesiska masker (två var kinesiska iaf) och en gammal Nettar kamera i fint skick.
Bra loppis för han skriver fakturor så man kan betala hemma, det är inte alltid man har med sig lösa pengar idag =) OCH jag såg en kul grej när jag hukade mig ner för att kolla något så stog det en liten kopparbricka lutad emot något annat som har en liten fick med alla siffror i en månad - en almanacka alltså, och den stod på 16 Juli och det kan inte vara en slump, dom måste ha ändrat den. Det tyckte jag bara var en kul detalj som jag la märke till. De vet vart de har sina saker =D




Vill verkligen få igång fotograferandet i studion nu, när Jens har "semester" så ska jag se till att putta igång det lite! =D

Imorgon är det World Wide Photowalk som gäller, 50 fotografer träffas på ett ställe och går i två timmar och bara fotar det man ser =D Det ska blir riktigt roligt faktiskt, förhoppningsvis hinna få tips och knyta en eller två kontakter. Detta är något som händer i hela världen på olika ställen och som arrangerats av Scott Kelby som skriver bra böcker om ämnet =)



Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: