2009-02-26
 09:21:33

Fotosession frusen mal

Igår var det ett år sedan jag skrev till jens första gången på Facebook som gjorde att vi tillslut nu bor ihop! =D Haha Det firades med fiskpinnar och en tripp till IKEA, nejdå men jo vi gjorde det. I present av mig så ska vi åka på fotokurs på Lördag, det ska bli jättekul.
Det handlar bara om att lära sig använda blixtar, externa och den inbyggda så vi kommer nog gå därifrån med mycket kunskap. Det håller på i stor sett hela eftermiddagen. Önskar bara man slapp gå dit med våra Olympus....

Igår flög det in en mal här inne som jag passade på att jaga rätt på med kameran hårt i handen, dock ville den inte sitta still så den frystes ner medans vi duschade. Sen var den redo för lite fotografering! (I en vilket som ser ut som en mediterande pose)





På den nedre lever han dock, men det var svårt att själv hålla i den i ena handen, hålla kameran lodrät i andra handen och vinkla blixten rätt så den studsa bra.



Sen fick han ligga på bordet medans vi plockade upp annat och sen var han borta, så han tinade nog och flög upp i taket här nånstans. Planerar väl hur han ska kunna frysa ner oss och fota...

Sen hade vi lite gammalt bröd som vi åkte och matade änderna med

 

Det tyckte dom mycket om, skulle vilja prova dom med ett objektiv med bildstabilisator i.



Wiiehoo
Idag ska vi förhoppningsvis åka till Scandinavian Photo och testköra
Nikon D300, klämma lite och bestämma optiken kanske!! ♥

Igår var min kamera helt ur balans så jag behöver verkligen en ny.... =,(



Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: