2009-02-20
 09:16:48

Fotosession Änder och Fors

I onsdags var det en given fotodag som inte fick gå till miste, det var klarblå himmel när jag klev upp klockan 7 och Jens hade inte så mycket på jobbet så det var bara att förbereda utrustningen tillsammans med morgonkaffet! =)

Först bar det av till Järla Sjö för att fota lite änder, tyvärr hade vi inte med oss någe bröd, det hade varit perfekt. Men vi fick lite bilder iallafall. Provade mitt 55-200 tillsammans med makrostativet och även att hålla kameran själv i handen. Många bilder blev suddiga men mest pga att ankjävlarna rörde sig, så detta objektiv vill jag lära mig att använda mer nu.








 


 



Gick lååångt ut på isen gjorde jag oxå....

Sen var det kallt och dags för några cheese på McD så det blev drive innen och vidare till Nacka strand för att sitta vid fontänen och pissfrysa och äta våra hamburgare. Jag tror jag skakade i mig den sista tillsammans med iskaffet. Man är ju bra dum när man sätter sig på en platå ute i vattnet när man fryser... aja

I bilen lät det lite såhär: "Jaha nudå, nu är jag varm så nu tar vi nästa ställe"
Så det blev favoritforsen en liten stund tills jag frös så hela jag skakade. Träffade på en jätterolig katt där som följde med oss medans vi fotade.

 


Idag Fredag är det igen underbart väder redan nu så fotofering är inbokat! =D

En tanke jag hade igår när jag satt och väntade på bussen till Tyresö för att posta (som jag lyckades klara av denna gång btw) var, undra hur nära som är för nära att sätta sig brevid någon när man väntar på bussen. Om det är en bänk och det sitter bara en person där. Hur nära gör att man börjar undra varför denna person sitter där? =)

Nu ska jag snart gå och träffa nån jag aldrig sett för att hämta en nyckel, så detta kan bli hur spännande som helst!



Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: