2009-12-19
 11:38:41

Skillnad på STAD och stad

 

Foto: Studio 84
Modell: Josephine Brändström
Makeup: Marianella Sovero


Nu har jag bott här i ett år redan och trivs mer än nånsin.
Varför jag flyttade hit kan man läsa i detta inlägg --> Anledningen till min flytt

Vad jag vill komma till är att jag tidigare haft en uppfattning om stockholm som så många andra som inte bor här, men jag måste säga att den uppfattningen ändrades väldigt fort. När man väl bor här så är det stor skillnad. Den största skillnaden är hur man tänker.... i en småstad som jag kommer ifrån så är man ganska envis och hemligt ego, detta är något jag inte riktigt pallar och märker här vilken annan uppfattning alla har om varandra. Det är mycket trevligare att gå på stan och möta okänt folk, trevligare att handla (på vissa ställen)

Jag läste för ett tag sen i Cosmo att stockholm är staden för företagskvinnan och det stämmer. Hade inte jag flyttat hit så hade jag aldrig kommit så långt jag gjort inom fotografin, det är omöjligt att träffa så här mycket nytt folk varje vecka i en småstad...

Saknar mina nära och kära gör jag, fast jag måste säga att även vissa av dom räknas in i det jag skrev ovan om hur man är där....tyvärr

Dags att jobba snart, i em kommer Marianella och Elle till studion igen för en annorlunda plåtning, det blir spännande!


cissi
PUBLISHED: 2009-12-21, 20:48:12 | URL: http://cissilalia.blogg.se/

saknar dej med min hjärte vän :( varje eviga dag tänker jag på dej . saknar å minns. men denna lilal tös e en bonnflicka in i hjärtar å i vår flyttar vi till en gård uppe i skogen. mina svärföräldrars gård ^^ kommer bo i ett litet hus på deras tomt. men ack så jag längtar. å jag förstår va du menar me envis å så men jag e inte envis jag e bara inte stadsmänniska klara ju knappt av linde ju hahah då e man gjord för landet hihi.. saknar dej å önskar du kunde komma å hälsa på snart. för fytusan va jag sankar oss


cissi
PUBLISHED: 2009-12-21, 20:48:22 | URL: http://cissilalia.blogg.se/

saknar dej med min hjärte vän :( varje eviga dag tänker jag på dej . saknar å minns. men denna lilal tös e en bonnflicka in i hjärtar å i vår flyttar vi till en gård uppe i skogen. mina svärföräldrars gård ^^ kommer bo i ett litet hus på deras tomt. men ack så jag längtar. å jag förstår va du menar me envis å så men jag e inte envis jag e bara inte stadsmänniska klara ju knappt av linde ju hahah då e man gjord för landet hihi.. saknar dej å önskar du kunde komma å hälsa på snart. för fytusan va jag sankar oss å ditt skratt



Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: