2009-04-16
 09:55:35

Fotosession Måsar

Igår var det fint väder och jag gick ut med kameran och en kaffe bara till vattnet bakom oss, när jag gick där i skogskanten så hörde jag ett otroligt fult och välkänt ljud. Och som jag trodde så var det två kanadagäss där i vattenkanten. Jag gick ner till dom och fotade dom, följde efter dom när de rörde sig emot stranden och gick en bit längsmed.

Efter ett tag kom det massa måsar och jag tänkte att jag äntligen kanske kunde provskjuta dom lite som jag väntad på att få göra vi dett bra tillfälle. Började fota lite men sen var plötsligt båda minneskorten fulla (RAW) så jag fick gå hem och tömma dom. Passade då på att hämta några brödskivor vi hade kvar.
När jag gick hemmåt så kom jag även på FAN!!! jag hade ställt in ISO 1000 (!!!) på kameran innan jag gick ut för jag skulle testa en grej i hallen. Så att köra med den ISOn på Olympus = kasta precis alla bilder.
Så in tömma, kasta och börja om.

Gick ut med brödet och kastade till dom, fotade för glatta livet. Brödet slut så jag gick in och tömde korten för att se om det vart bra.
Nehe!! Då hade jag valt ISO Auto och pga detta kunde jag aldrig välja de riktigt höga slutartiderna för den valde ISO 100!! Majgad!!

Aja, upp till ICA köpa en hel franska och hem igen, ner och ratta in 1/1000, ƒ5.6, ISO 500 - Då funkade det! =)

För de som inte fattar fotosnacket så har jag kursiverat den texten som kan läsas lite slarvigt bara =P

Måsarna då:












På eftermiddagen åkte vi till Forum och kollade i klädbutiker, det var jättelängesen
och grymt roligt! Jens köpte en skjorta och ett par hängslen bl a och jag hittade faktiskt något i min prisklass!! =) Köpte två (!!) tröjor, det vart totalt under 100-lappen så det var riktiga kap. Ena tröjan är en jag letat efter oxå så det kunde inte bli bättre!

Gick in i en skobutik jag inte vart inne i sen..............................................................
Å herregud!! Trots den smått groteska färgen på alla skokartonger så var man i himlen där! Underbara skor och till ett pris som ALLA kan ha råd med! Jag vet inte hur många jag hittade men två som jag verkligen vill köpa.


Sen åkte vi vidare till stan och skulle lägga oss i gräset och fota lite blommor, men det blev inte så mycket av den varan så vi vandrade i butiker istället. Jag lyckades hinna få en bild innan iaf =)



Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: