2008-09-30
 09:13:15

På bussen...

När jag åkte till jobbet imorse så satt det en tjej snett mittemot mig som påminde väldigt mycket om mig, mest på att hon satt där med två anteckningsblock. Skrev i ena som såg ut att vara nytt (underbar känsla det där) och tittade i det andra som såg ut att vara gamla anteckningar som ska renskrivas.
Jag glömmer jämt att stoppa ner ett av mina block i väskan så jag har till bussen, jag har väldigt mycket att skriva på väg hem från jobbet.

Satt då och tänkte på den personen som lixom lever i mitt huvud, den jag egentligen vill vara. En som åker tåg eller buss till olika ställen och länder och upplever massor, sen sätter jag mig på tåget eller bussen med mitt anteckningsblock och skriver direkt ner det jag har upplevt. Inte jättestora saker, typ turistmål och så utan jag vill titta på husen, naturen och butikerna - det är dom sakerna det finns mest att skriva om.

Jag önskar jag kunde vara den jag ibland är i skallen....


cissilalia
PUBLISHED: 2008-10-07, 17:03:30 | URL: http://cissilalia.blogg.se/

miss my josephine:(



Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: