2008-03-26
 14:22:52

Wanna feel what it´s like beside you...

Har fått lite gjort idag äntligen, var så fint väder när jag vaknade.
Börja med att putsa på väggmålningen i badrummet som inte är färdig ännu, måste ha mindre penslar och inga skräpsaker...
Sen satte jag upp handukshållaren!! Å sen gav jag mig på pippisarna i vardagsrummet och nu är de på plats, mina bäjbisar! =)

Sen då... Jo! Jag testade slipa färdigt ett trappsteg och det gick bra, bara jag fick lära mig bamsemaskinen så gick det bra, saknade lite Benassi där faktiskt... hade vart kul att haft i lurarna. Gick till grannarna och tala om att jag kommer väsnas lite. Det var riktigt kul att gå bärsärk men det blir svårt på kanterna sen istället... =(
Å sen plockade jag ihop... eller nej jag kapade en låååångt hylla till två, ska bara fixa nya baksidor, inga masonitskräp bakom å sen en spotlight top på där... Yesh!

Fyller på med lite knäppisar där ja... å mina favvostrumpor!




Ok inga tankar idag........................................

mhmm.... ahh..maaaahhhh.......... jo det har jag..
Nutidens pigor, housekeepers, städhjälp mm är inte det samma som dåtidens slavar ändå? Det går ju lixom inte att förklara men nutidens lagringsmedia är ju som dåtidens kasettband eller LP skivor. Det måste ju bli samma sak?
Dessa människor får lite betalt och har fortfarande dåligt rykte (börjar vända lite ändå) precis som då. Och visst de fick bara en måltid eller en tandborste för att borsta tänderna men det var ju himla mycket då. Sen senare i utvecklingen så fick de kanske 50 öre och då så var det säkert lika mycket värt som den summan dagens hjälpredor får - så vad är skillnaden? Ok, vi köper och säljer dom inte, men vi hyr. Det känns ju nästan ännu billigare...

Och vidare i diskussionen, man får inte säga "slav" för folk vänder sig om. Men i sexuellt perspektiv så reagerar man inte alls på slav, det är normalt. Precis som att en.... ja nu ska jag inte vara sämre själv men att en "utlänning" säger "niggá" och alla skålar, men sen när en vit säger det så sitter han snart i domstol och försvarar yttrandefrihetens gränser.


cissilalia
PUBLISHED: 2008-03-28, 13:49:21

ahr länkat til ldin blogg och din webbshop på min blogg:-) cissilalia.blogg.se
kyss



Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: