2008-03-24
 22:33:47

När slutar kunden ha rätt?

Vart går gränsen och vad betyder egentligen att kunden alltid har rätt?
Uppenbarligen kan inte kunden komma med vilken önskan dom vill, men ändå, kunden har alltid rätt när butiksägaren instämmer?
En butik har regler att följa och lagar även...

Men som jag nu, har tapetserat min hall med en grå tapet, beställde två rullar för att göra ena delen av väggen och sen när hålet i köksväggen var färdigt så kunde jag beställa mer tapet och sätta resten och nu när det sitter så ser man tydligt att den senare tapeten är mycket ljusare....
Jag lämnade lappen som följer med tapeten och sa "Jag vill ha 3 till rullar av den här"
Talade med ECO som sa att det 9 siffriga (eller vad det är) trycknumret kan vara fel och att jag skulle kolla det. men har verkligen jag gjort fel då? Jag bad att få denna och gav lappen där allt står på... där är det en tvist om reklamation och det är inte ett omöjligt och onödigt klagomål från mig, för det ser för jävligt ut. Men vet bär ansvaret?

Har ju själv butik och ibland får man säga ifrån för kunden kan inte begära vad som helst... det går inte att hålla koll och maila när en vara kommer i lager igen ex. Där kan inte kunden få rätt.
Kunden har rätt att reklamera en vara och skicka tillbaka den och snällt få en ny, men det är lagar på det så det är inte heller nån "kunden har alltid rätt" grej....

Kan nån förklara vad som faller inom detta område för jag vill gärna veta...
Jag är kund, på många ställen men jag har inte alltid rätt....



Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: