2008-01-23
 18:22:51

Misshandel

Jag vet inte varför men jag har börjat läsa mycket om ämnet, och intresserat mig igen för andras historier. Men det är sjukt vilken respons man får på vissa forum, om någon öppnar sig och berättar vad som hänt så ska man självklart åtminstånde svara med respekt.

Kanske den misshandlade inte vågar prata med någon i närheten ifall det kommer ut och i sin tur blir värre. Läste på Ungdomar.se och såg bl a detta:

riktigt bra att han tog initiativet tkr jag. creds till di pojkvän1 kvinnan ksa veta sin plats i samhället och förtjänar att kallas skamlösa slampor då detta är exakt va de är. Kvinnomisshandel är inte bara en nödvändighet för att man ska lära kvinnans underutvecklade aphjärna att veta vart hon står utan även en självklarhet om man ska förtjäna sin titel som mannen i huset!

och

Respektera din herre, det är bara hans fulla rätt att disiplinera



Mobbningen har ju även förvärrats en hel del nu, jag tänker på lilla Kiin som ska gå i skolan sen och uppleva detta, kanske inte hon själv men säkert se någon bli mobbad. Jag lovar att om något sådant händer henne så tänker då inte jag vända ryggen, jag skulle personligen se till att det slutade. Jag vet själv hur det var i skolan och det unnar jag inte någon. Jag hoppas bara hon kommer till mig och pratar isåfall.

Finns det inget seriöst forum för vuxna som blivit misshandlade och behöver tala av sig?



Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: