2008-02-09
 20:13:24

Livets små funderingar

Underbar kväll att promenera, vill bara inte gå där det är mörkt så det fick begränsas lite. Men nu när det är så stilla och väldigt tyst så känns det som att hela kvarteren hör när man går förbi på all sand som knakar under skorna. Sanden känns denna vinter som lite optimistiskt...

Funderade över mycket på den lilla promenaden, av alla hus man ser på en promenad, undrar just hur många av familjerna som äger huset är en "lycklig familj" vad nu det är. Undrar just hur många som går hemma och funderar på att tala om för sin sambo att man vill skiljas? Procentantalet vore himla skoj att blicka över, trots att inte själva handlingen är vidare roligt för de inblandade.
Ungefär samma kan man tänka om alla kostymnissar man ser på stan, undrar just hur många som precis då bär sin sambos underkläder?

Alla hjärtans dag närmar sig, det roliga är att jag har gått ifrån att älska och längta hela året efter den dagen till att inte ens bry mig om att den finns. Det var den absolut viktigaste dagen på hela året, i skolan hoppades jag alltid på att få en ros av en hemlig beundrare som man kunde skicka. Men av någon anledning försvann entusiasmen så fort jag började skaffa pojkvänner, det borde vara tvärtom tror jag?
Finns det någon penisbärare som överhuvudtaget känner samma som jag en gång kände för den dagen? Det ska nog vara min första fråga innan ett nytt förhållande, eller snarare vill jag ge ett helt formulär med frågor som han får svara på innan jag ens tar emot gratisdrinken på krogen.

Kärlek är INTE 7-rätters middagar och bio, kärlek är att mala kaffebönor tillsammans.

Sök på kärlek i Wikipedia och du får upp, Se även:
Empati
Sympati
Altruism
Egoism
Dubbla kärleksbudet

Funderingar som, Hur många kvistar gör ett träd? och Hur många träd gör en skog? fann jag aldrig svar på.
Dock gick jag på den isiga halvan av trottoaren, allt för att skapa lite spänning i vardagen. Heter det fortfarande vardagen även när det är en Lördag man talar om?

Dagens besvikelse:
Under stor del av promenaden gick jag och höll hårt i en kola som skulle bli lite mjuk, det var en God-jul-ta-lite-gratis-reklam-ifrån-posten kola, när den var lagom så öppnade jag den så snabbt jag kunde så den inte skulle hinna bli hårt av kylan. Tjopp!! Så tappade jag den.... på sidan av grå snö. Neee tack, du får ligga. Suck.

Dags för lektion 3 på skolan, mycket denna gång och nu måste jag börja samla ihop trästumpar och tygbitar. Dags att tänka praktiskt, men det blir kul.



Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: