2008-02-20
 10:15:25

Ärrad för livet

image141

Stora djur och varelser man inte ser varje dag i det riktiga livet fascinerar mig enormt. Iof samma med flygplan och hellikoptrar men ja..

När jag åkte ner på stan imorse så hörde jag något konstigt i skogen till vänster om mig, såg inget och tittade bort igen. Hörde samma igen, som om några kråkor bråkade eller nåt. Vänder huvudet igen och får precis se en stooooor fågel ta sig upp från marken lite tafatt. Där han hade varit satt en katt som såg förvånad ut. Vet inte vem som kanske jagat vem men fågeln skulle lätt kunna lyfta den fullvuxna katten och flyga iväg.

Tanken som slog mig var att kanske fågeln var skadad. Katten satt kvar på exakt samma ställe när jag åkte hem 1½ timme senare men den verkar inte skadad.

Men dom vingslagen glömmer jag aldrig...



Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: