2008-04-26
 17:01:15

MnM´s Myggnät och Magnolia

image534

Tisdagens morgon....
Drömde om körsbärsblommor för jag väntar på att mina ska slå ut och i drömmen hade jag tagit av en gren från mitt träd och tagit in, har ingen aning om varför, hade inte satt den i vatten eller nåt men den blommade inne. Och plötsligt kom det en humla som flög runt, och sen hoppade det över till att jag var på en balkong hos en gammal tant med massor av blommor och det var humlor överallt!
Jag är väldigt rädd för humlor och getingar så jag gömde mig under bordet som stog i mitten av balkongen och minns att jag bara skrek och skrek hela tiden, det var en humla som var vid mig hela tiden som inte ville försvinna.
Plötsligt vaknade jag för jag var så rädd och vad f*n hör jag??!! Jo en humla i mitt sovrum!! Skit vad rädd jag blev, rusade upp med en Allt i hemmet och viftade allt vad jag kunde. Fick till en smäll på han så han hamnade vid fönsteröppningen och flög ut...

Shit vilken läskig morgon det var, skrämd upp ur sängen!



På Onsdagen var jag ute hela dagen på olika ställen, först köpte jag 3 nya koppel till katterna så alla kan vara ute samtidigt. Sen åkte vi till en av favvorna såklart, Plantmarknaden. Skulle kika på en magnolia som jag vill plantera på baksidan och jag hittade en, det blev en Stellata Royal Star som nu är satt i ena hörnet hos mig =) Men påväg ut hittade jag äntligen ett par fina stolar att sätta ute på framsidan. Vill inte ha för klumpigt och dessa var perfekta! Köpte jord och massa sånt med för det blir mer å plantera ner om jag känner mig själv rätt.



Ett staket blev det med, har jag ju planerat sen länge men igår hörde vi att de tre sektioner som stog där var de sista som de skulle få in av den fina redan slipade varianten och jag fick det för samma pris så det var perfekt. Blev två sektioner, men måste ändå kapa mer....




Underbar morgon i Onsdags, alla katter fick följa med ut i koppel, satte fast dom i olika saker så de stannade i närheten. Sen satt jag och mamma och drack kaffe och njöt lite av solen. Det var skönt.

I Tisdags när jag var ute och fotade så mellanlandade jag och Anna på Lindenytt och åt lunch med pappabacon







Nu har det gått ca 3 dagar som jag försökt skriva i bloggen, har nu lurat internet lite för att kunna skriva.

Igår fick jag äntligen möjligheten att behandla trappstegen, det gick jättebra och blir sjukt fint! Kunde inte sluta titta neråt hela tiden på det jag gjort. Efter det var jag strandsatt på övervåningen och Stefan på undervåningen. Gjorde en korg med snören för att kunna skicka upp och ner saker mellan varandra! haha



På första bilden ser man tydligt vilken skillnad det blir med behandlingen. Trappsteget närmast är obehandlat.



Vi gick ut och gick i...... Torsdags måste det ha vart. Vi gick bort till gammel Thea och hälsade på, saknar henne fortfarande så mycket att det gör ont...





Mobilder:




Sista bilden har en historia, jag skulle ta kort på en humla men den blev arg på mig och ville inte bli fotad så jag sprang.... och skrek... hahaha så vart bilden!


Jag har kommit på att jag ÄLSKAR mina solbrillor, just för att hela världen får en sjukt fin kontrast i dom. De är ju inte svarta utan bara tonade så världen är faktiskt mycket finare bakom dom än vad den är egentligen. Skulle vilja sätta in världen i photoshop, ändra i nivåerna och höja kontrasten lite. Höja lite mättnad oxå... =)




Idag blir det sjömansbiff, blev så sugen när familjen fick det av mor så jag åkte och handla lite... å kolasås.
Fick en fundering idag (har mobilen full just nu iof men)
Killar i en viss ålder får betala mer för sin bilförsäkring, och även beroende på vad det är för bil. Där är det strunt samma hur lagligt denna alltid kört sen den tog körkort, så är det. Ibland är det väldigt höga summor.
Är inte det en av de största fördommarna ändå? Att det t o m är i lagen hos försäkringsbolagen? Bara för att man är penisbärare och har bil så betyder det att denne kommer råka ut för en olycka...

Och det finns mer ställen att kolla upp egentligen. I penganormen ex hos socialen, borde inte vi tjejer få lite mer bidrag för hygienvaror eftersom vi faktiskt har mens en gång i månaden och det går åt mer papper till oss? Så kan man ju dra ner lite i bidraget till killar för 70% torkar sig nog inte ens när de pissat?
Nej eller är det att ha fördommar kanske?


Har ju hunnit gjort mer fynd på loppis såklart. Men en sak jag är mycket stolt över nu är en klocka jag fick hem igår som jag köpte i Onsdags. En gammal Jerome & CO clocka. Har fått fram att den nog är ifrån 1840-talet ca. Den är tyvärr målad över orginalet men jag vill fixa till den och sätta igång den tänkte jag. Ska kolla upp hur motoriken funkar och få fart på den.



Andra fynd med som den konstiga saken i lådan med spegel. Har ingen aning vad det är än, tänkte söka upp det idag om jag kan hitta nån info om det. En sak med sladd och sen flera olika munstycken i glas. Men just att det är en spegel i lådan måste betyda att det är nån hemmagrej. Kanske första sättet att "få bort rynkor"?
Sista boken är inte loppisfynd utan vinsten från Tradera, bokmanuskriptet från 1800-talet.

Tova är högst troligen med barn, för hon äter hela tiden vilket hon inte brukar. Och hon börjar nog bli lite knubbig, tuttarna är väldigt mer rosa nu och lite svullna så det vore konstigt om det inte vore så.

Kolla HÄR!!!



Åsså till sist dagens JosePHine, UPPIFRÅN!


cissilalia
PUBLISHED: 2008-04-26, 17:29:20 | URL: http://cissilalia.blogg.se

haha sjysst bild uppifrån:-) och hallon lakrits extra drops lät gott:-)



Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: