2008-04-08
 21:36:03

Fullt med tankar och tomt med plats!

Idag vaknade jag av att det plingade på dörren och 4 karlar klampade in här, men det var bara sotare och jag hade glömt bort att de skulle komma den här veckan. Passade skitbra för då fick jag även upp törnrosa så vi kunde börja dagen tidigare. Drack upp vårat kaffe sen åkte vi ut till Måle och sorterade skräpet från mitt garage. Tog med mig kameran men när jag satte igång den i bilden så lös det sådär otäckt BATTERY EMPTY så jag skrek en stund, sen var det okej... (gillar inte när min kamera får slut på batteri, det är ungefär som att gå till tandläkaren)

Spelade in video på mobilen där iallafall, det var så mysigt att höra måsarna runt omkring, saknar att bo i stan när man hör dom på sommaren vid vattnet...


Köpte ett kinderägg idag *fniss*

Sen har jag jobbat största delen av kvällen, pärlat oxå. Är så sjukt inspirerad med de nya varorna, kul att pyssla med nya saker.

Har suttit och tittat på tv nu en stund och fick två funderingar på samma gång och ville inte gå ifrån, blir som en zombie nästan när jag kommer på nåt för jag vill inte glömma det. Hade lika gärna kunnat gå hit och skrivit direkt för jag minns knappt vad jag tittade på ändå..


Jo..

En fundering jag fick medans jag gjorde kvällsmat var att om man pratar med en utlänning (får man säga så?) på brytande svenska, fattar de bättre då än om vi pratar ren svenska? De bryter ju själva så egentligen borde det väl vara så att de uppfattar "Ja kanin-te förstår. Pratá mucket renarä" lättare än om vi säger "Jag kan inte förstå. Prata renare" Hoppas jag inte hoppar på nån nu, mina funderingar har lockat läsare, men jag vill bara undra om det är så. Inget illa menat alls.


Och sen funderade jag över det här med mellanslags-knapp reflex. Det tar inte lång tid att lära sig knappa in på mellanslagsknappen på tagentbordet mellan varje ord, men om man tänker på det så är det sjukt konstigt att man bara gör det nästan utan att ens tänka på det, även NÄR man försöker tänka på det. poff, poff, poff hela tiden på mellanslag. Som att gå, eller nej det kan oxå vara besvärligt ibland, vill säga att trycka på mellanslag när jag skriver är enklare än att gå!


cissilalia
PUBLISHED: 2008-04-08, 22:44:11 | URL: http://cissilalia.blogg.se

haha youghurt prata tillbaka:-)


cissilalia
PUBLISHED: 2008-04-08, 23:16:44 | URL: http://cissilalia.blogg.se

Kinderegg är såå JOOOS:-) saknar att bygga grejer me dej jueh...haha tänkte på de med måsarna dom trivdes bra uppe på hagaberg oxå..menmen all skit dras väl til lsamma ställe:-) och jag har också funderat på de där me turkprat..unda om dom fattar mer om man pratar som dom:S hmmm



Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: