2008-04-14
 21:21:14

Ajm in löv med min Wacom

Morgonen började himla fint, en kopp java och min kärlek. Nej inte han, han låg å sov då utan min kärlek med sladd! Hörde något igår om att en av tanterna på kalaset ville ha en orchidé-tattoo så jag tänkte jag kunde prova att skissa ihop en sån så kan hon titta på den. Det är himla roligt att skissa på wacomen med storlek 3px på pennan. Har fått upp intresset för att rita nu igen ♥
(bilder längre ner för de som vill undvika wacombilder av avundsjuka)

På samma ämne har jag även trollat lite på stefans nästa tatuering, gjorde en ny skalle imorse som vi klämde ihop med den gamla han skulle ha. Och sen stjärntecknet bakom. Denna gjordes ganska snabbt så finputsning ska göras innan den är färdig. Men det är på ett ungefär.

Sen jobbade jag som vanligt, men sen åkte vi ner på stan ganska tidigt och postade. Sen gick vi och köpte grejer så jag kan titta på filmerna från datorn i sovrummet, så smidigt för jag gillar inte egentligen att titta på film i dataskärmen.
SEN!!! Kom jag på att jag ville gå och kolla om det blivit nåt av stället vi kikade in i för längesen som hade massa fina möbler i och annat kul. Och det var öppet. Och det var ju han ute vid travbanan som utökat lite! =)
Hittade massor jag vill ha och massor som jag ska tillbaka och köpa när jag har mer pengar. Men böckerna jag tittade på ska jag gå och köpa en lite då och då. Köpte idag en Medecinsk Ordbok från 1944 och jag bara ÄLSKAR gammelsvenska! Men det roligaste är vad man kunde kalla allt då. (se bild) Men den prydliga svenskan är verkligen rolig att läsa. Äro överallt.



Bilden nedan: Sådan matte sådan katt(e?)


En fundering idag:
Kom att tänka på Rockhammarsbadet som ser ut som det gör nu. Om man åker dit, tittar på det, sen lägger på ett nytt lager (photoshopskadad) och sätter dit hur det var för 10 år sen när massa barn var där hela sommrarna och badade massor och åt glass hela dagarna. Och sen varför!!?? har de låtit det förfalla? Det är ju verkligen som att se foton på samma ställe fast ett århundrade emellan, som linde nu och då typ, fast nu med bara ett årtionde emellan. Jag tycker det är hemskt, det känns för mig som att de lixom lämnat kvar ett lik som allmänheten kan se, det är vidrigt! Gör nåt åt det eller frakta för fan bort det!!



Nedan kommer wacombilder, en varning för er avundsjuka stackare)












cissilalia
PUBLISHED: 2008-04-16, 14:04:54 | URL: http://cissilalia.blogg.se

najs hur gåre med min tatto? fåru till nå? du behöver inte om du inte vill för de ser ut som om du har fullt upp:-) och så ska ajg vila mej lite från tattos ett tag blir en tionde den 27 maj sen tar jag en paus över sommaren



Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: