2011-06-27
 11:01:46

M is for that what is mine

Nyss hemkommen ifrån morgonens jobb i studion och jag måste bara
få skriva av mig lite nostalgi.
Nästan så länge jag har gått på två ben har jag älskat Metallica (inte 2000-talets)
och nu kör jag det när jag jobbar. Testar mina lyricskunskaper och de håller än =)

Minns inte om det var mamma som visade mig eller om jag själv hittade en gammal bok
där man skriver sina vänner och intressen och sånt, där stog det under "favoritmusik" Mettalika
och jag var inte gammal där.

Det kommer ifrån att jag varje dag hörde det spelades i många år ifrån mina bröders rum
och den första låten jag själv gillade och spelade om och om igen
på min freestyle när vi åkte till Örebro var Wherever I may roam

Det går inte ens att förklara hur jag känner när jag lyssnar på Metallica idag
det är inte som att lyssna på annan musik som jag gillar,
jag kan nästan förstå dom som säger "det är som poesi för mina öron" för det är fan så det är!
Jag smälter, flyter och bara minns alla mina år då jag spelade låtarna liiite för högt på
mitt rum med både LP- och CD-spelare.

Bästa bakislåten: Low man´s lyrics
Bästa torka håret och damsugalåten: No leaf clover
Bästa åka buss låten: Devil´s dance
Bästa åka bil låten: Wherever I may roam
Bästa slappna av låten: The call of Ktulu
Bästa singoff låten: Whiskey in the jar



Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: