2010-01-14
 18:04:08

Helt slut efter förhandlingarna

Imorse ringde klockan 04.00, då var det dags att gå upp och göra sig iordning så att jag skulle hinna göra kaffe att ta med mig. Runt 05.15 var vi iväg, och shit vilken resa.... baaaaahhh

Det var kolsvart ute, spolarvätskan hade frysit, bilarna skvätte upp smuts och vatten på rutan så ibland frös det till is och Jens såg ingenting. Sen tog gatlysena slut och det blev ännu mörkare och vi fick ligga precis bakom en bil hela tiden för att se vägen, jag fick guidea från min sida..... SUCK, det var väldigt otäckt. Och sådär höll det på länge, inte förrens runt 07.30-08.00 tiden blev det ljust och då var vi typ framme vid tingsrätten i Örebro.

Vi fick först träffa vårt målsägandebiträde och en kontakt via brottsofferjouren för att snabbt läsa igen våre 1,5 år gamla vittnesmål så vi friskade upp minnet lite. De berättade hur allt skulle gå till och vi fick sedan träffa åklagaren.

Kl 09.00 var det dags att börja och jag fick då sitta i ett rum tillsammans med Maria från brottsofferjouren för jag hade begärt medhörning vilket betyder att jag inte vill träffa den åtalade alls. Så vi satt först där och lyssnade på när de gick igenom snabbt vad som hänt och sedan spelade dom upp några minuter av ett 45 minuter långt samtal som de tagit ifrån min mobiltelefon som var på när först jag och Stefan talade, sen Jens och Stefan, sedan jag och Stefan igen. Där hör man bl a hot och hur han gör illa vår kisse som han kidnappat hem till sig för att locka dit mig. Inne i medhörningsrummet hörde man absolut inget av samtalet för det bara skrälade i högtalarna så jag hoppas att jag kan få den inspelningen i efterhand för jag vill verkligen höra vad som sas.

Jag fick sedan gå in efter att Stefan lämnat salen och då gav jag mitt vittnesmål, det var jättesvårt att dra upp det igen efter så lång tid och nu i efterhand kan jag erkänna att jag mår väldigt dåligt igen.... jag är tillbaka på ruta ett igen. Jag berättade allt jag kom ihåg och fick sedan följdfrågor.

Efter det förhördes först Jens och sedan Stefan, jag hörde inte så mycket om vad som sas där för jag och Maria satt och talade vilket var lika bra för jag hörde att Stefan hela tiden bara påstod att han "inte minns något" men säger att allt jag och Jens säger är sant och att vi inte skulle ljuga.
Jag minns en grej han sa som jag reagerade på som de borde ha förstått att han sitter och håller undan information, när åklagaren frågade Stefan om han minns att han tog stryptag på mig med hela sin arm och gick runt med mig så, så svarade han "Nej jag kan inte riktigt komma ihåg det men jag minns att jag bar på någonting" och det är ju ganska tydligt något man inte skulle komma på att säga för att hålla på sitt "jag kommer inte ihåg" -tema.

När det var dags för lunch så fick vi åka hem, de behövde inte ha oss där mer och det var bra för då hann vi precis komma hem innan det blev mörkt igen, vi körde fel på ett ställe så det blev lite längre väg tyvärr. Haha.

Men nu är vi hemma, jag var helt slut så jag har sovit en liten stund medans vi kollade på film. Nu ska vi bara vänta på att de ringer och berättar hur det gick och när domen kommer. Sen är det ytteligare väntan, men nu är det iaf gjort.

Eftersom jag inte fick tilldelat besöksförbud igen som jag begärt till nu efter förhandlingarna så kommer jag inte vara ute själv så mycket när det är mörk och så, jag är tillbaka där jag var för drygt ett år sedan när jag flyttade bort ifrån hemskheterna och har börjat dragit upp allt gammalt igen. 

Tog en dag ledigt på jobbet, måste försöka hinna med alla bilder som ska göras också. Blir mindre tid till det iomed det andra jobbet jag har nu som iallafall går bra än sålänge, får saker att göra hela tiden.
Men ni som blir plåtade och håller er uppdaterade på min blogg - jag har inte glömt er, längtar varje sekund efter att få sitta med bilderna men väntar tills jag får det lugnt om dagarna för att verkligen sitta med bilderna ordentligt. Kommer bli mycket på helgerna bl a.

Nu har jag skrivit tillräckligt tror jag =) Dags att göra någon nytta. Sätta på lite Sex and the City och laga potatismos, kassler och broccoli! mmmmmm

Xoxo



Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: