2008-03-25
 19:51:19

Vart kommer snö ifrån - egentligen?


Min älskade Lucifer fick följa med ut i snöyran idag när jag skulle skotta, han älskar snö och tjatar jämt att han vill ut så det passade fint. Han är redan stor men han blev ännu större nu, han är så söt min puss....

Ok, sista funderingen för idag... [lovar]
Vad bestämmer om det är en maskin eller en apparat?
Måste maskinen ha motor? Neee så kan det inte vara heller....
Jag vet egentligen inte skillnaden förrens jag säger det högt, typ tuggummiapparat funkar ju inte.

Vad är kamera ex? Apparat? Det är ju ingen maskin.... eller?
Och nu har jag sagt apparat så många gånger i skallen så det låter dumt... apparat?
Ok jag skulle inte tänka mer, men varför blir det så? Att man glömmer innebörden med ordet om man säger det upprepande....


Som sagt... min hjärna är min fiende...
______________________________________________

Testade hur slipmaskinen skulle låta imorse och glömde att påsen inte satt på... som tur var hade jag ingen tröja så det blev bara på (och innanför) byxorna..



Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: