2008-04-20
 20:25:00

Köpa telefon eller varna om smitta?

Har fått ett uttryck på skallen: "What´s the dealio?" som kommer från Ted i Scrubs

Har vart å loppsa lite mer naturligtvis, börjar ju få mer och mer gratisböcker när jag är stammis nu så vaffan, har iaf lagt undan hela samlingen av de gamla ordböckerna i skinnband så jag kan plocka lite då och då när jag är där, vet ändå att jag får hela serien då.
Idag var tyvärr inte han där men jag hitta mycket kul att köpa som vanligt. 3 kassar bar vi ut och hade ändå bara spenderat strax över 200 kr.
Nedan ser man även vädersaken jag talade om tidigare, hittade en till sort idag oxå.





I fredags när jag var där hittade jag en jättefin ljuslykta som påminde mig väldigt mycket om filmen corpse bride, eller ja stilen var typ samma för det var lite buckligt å så... väldigt tim burton
ÅSSÅ IDAG!!! Jag har tittat många gånger på silvervaserna och kannorna som står lite överallt på loppisen men ingen har varit en direkt hit, men idag såg jag verkligen kärleken. Den tilltalade mig verkligen och det var inge snack om det, den skulle jag ha. 30 kr kostade den bara. Påminner mig om ännu en film =) Den tecknade Narnia när häxan häller ut en droppe som förvandlas till en låda choklad. Älskar den tecknade filmen!! Säg inte att kannan är ful? Den är ju jättejättefin!!

Hittade lite mer kärleksbrev, han hade spridit runt dom i hela lokalen så jag fick gå och leta. Måste försöka få tag i alla han har så ingen annan hinner före. Efter att ha tolkat ett brev igår så blev jag väldigt nyfiken på att läsa vidare.

Igårkväll satt jag en stund på Tradera och hittade en väldigt intressant bok som jag gärna ville kämpa lite för, och det fick jag men jag vann tillslut!! =) Ett handskrivet bokmanuskript från 1870 talet. Den hamnar hööööögt uppe i min hylla sen!

En fundering, eller snarare klagan.
Såg reklamen för nokia nånting-tio (undra vem som leder, absolut music samlingen eller nokias alla modeller?) och på reklamen ser man en person göra nåt, sen nästa sen nästa osv osv... fick fråga stefan vad de ville mig för att fatta reklamen ens. Men jag kan säga att varje gång jag såg början på reklamen så fick jag för mig att det var en reklam för nån slags smitta. För jag tyckte alla personer rörde varandra, typ en lyssna på musik - hälsa på nån (smitta överförd) sen hoppade han ner från nånstans och ramlade emot nån (smitta överförd) osv... Nu är jag säkerligen ensam om att tolka reklamen så men ändå, varför måste man numera ha en reklamordbok för att fatta vad de vill försöka sälja mig?
Den enda reklam som verkligen är en reklam är nog vanish tvättmedelsförstärkaren, men en tjej med hårband som blinkar lite extra med ögonfransarna och håller upp burken man ska köpa.


På tova-fronten då. Tror hon måste ha blivit på tjocken nu, tuttarna är stora men jag vet inte hur de såg ut innan så är inte säker där ännu. Men hon äter mer än vanligt och är väldigt tyst för att vara osteriliserad och hon är vääääääldigt mammig. Hon följer mig överallt och vaktar t o m utanför toan när jag är där. När klockan ringer på morgonen så är hon den första som hoppar upp i sängen precis vid ansiktet på mig och puttrar som en motor.
Jag älskar min lilla ullboll, hoppas hon får några söta tissar! =)


Fanny
PUBLISHED: 2008-04-20, 20:28:33 | URL: http://fabo.blogg.se

Gud vilken fin header!


Soha
PUBLISHED: 2008-04-20, 20:31:53 | URL: http://sohaa.blogg.se

Hoppas du får en trevlig kväll :)


cissilalia
PUBLISHED: 2008-04-21, 12:56:25 | URL: http://cissilalia.blogg.se

skit snygg kanna!!! och ja jag tror jag vet vilklen reklam du menar å jag trodde åxå de va nån reklam om att man skulle vaccinera sej för att slippa bli sjuk..haha och jag har riktigt svårt att förstå åxå vad dom vill mej i reklamen så uffe får förklara men inte alltid han som förstår heller...sjuka reklam värld..äre inte bättre att göra så dom får kunder istället för en flaschig reklamsnutt..ujjejujj



Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: