2013-01-23
 21:55:20

7 bebbar till världen ♥

I Måndags vaknade jag och tittade på Thea, jag tyckte magen såg lite annorlunda ut. Är det dags?
Hon beter sig lite oroligt och letar boplats (äntligen) Tillslut gör jag iordning till henne och hon lägger sig där och börjar flåsa, då förstår jag att det är dags.
Jag har såklart ställt iordning filmkamera, kamera, babygrejer, våg, mobilen för att kolla klockslag osv osv. När hon börjar krysta så ser jag på videokameran att batteriet blinkar (!!!) så jag passar på att byta, i med det nya batteriet och så plötsligt ERROR!!?? Hur jag än gör så blir det error på kamerahelvetet. Thea krystar och jag ber henne knipa :)
 
Tar bort videokameran ifrån stativet och byter fäste, sätter dit mobilen och filmar med den.
Sen kommer det tre missar efter varandra och Thea säger knappt någonting. När första kissen kommer så ska jag kolla klockslaget och kommer på att jag filmar (!!!) med mobilen, så jag får springa till datorn i vardis och kolla för varje unge. Och så ska jag väga och då går inte vågen igån....
 
Det kommer 5st och jag och Mimmi tittar på dom hur de myser och letar tutte. Sedan ser vi att magen rör sig och det finns nog en till där. Ett tag senare kommer en unge till som inte låter och har svårt att andas, jag tar den till mig och sätter igång den 2 timmar långa prossesen att slunga, slemsuga, massera och nypa. Det bästa var faktiskt att nypa kissen så han blev arg och själv gurglade upp slem. Under tiden ropar Mimmi "det kom en till!" och nu är det plötsligt 7 st! Wow vilken maskin Thea är.
 
Idag är de 3 dagar gamla och alla verkar friska och stiger i vikt :)
 
Lite bildbombning såklart
 
 


Victoria
PUBLISHED: 2013-01-24, 09:44:53 | URL: http://impalaa.blogg.se

Så söta, man blir ju sugen på en till katt när man ser dessa bedårande ungar.


Jennifer
PUBLISHED: 2013-01-30, 10:59:26 | URL: http://fotokatter.blogg.se

Nämen ååh vad söta!
Nu bir det massor av söta kattunge bilder då! Jag ska kika in här ofta :)



Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: