2011-03-07
 21:00:00

Min historia (del 7)

Klicka här för att komma till del 1

Den 9:e Augusti 2006 klockan 20:30 slår jag upp dörrarna till min butik och direkt så väller det in kunder som har väntat på att jag ska öppna. Det var en smart drag av mig att ta namnet jag hade på Tradera för alla visste vem jag var och blev inte rädd för en nu butik. Så jag hade ju redan hundratals nöjda kunder =)

En kort tid efteråt så gick min ena kisse bort i trafiken utanför min lägenhet och jag ville aldrig sätta min fot där igen, jag ville bort. Så jag flyttade in hos min pojkvän som bodde i stan (1 minuts cykeltur) och jag hade kvar lägenheten som jobb. Åkte dit varje dag på min cykel och jobbade med beställningar. Det bara ökade och ökade hela tiden.

Tillslut så kände jag att det inte funkade att vara i lägenheten, så jag började söka lokaler för min verksamhet och hittade lägligt nog en hel korridor med tomma kontor precis ovanpå posten =D
Hyrde in mig där i två rum till att börja med. Ett grovlager och ett packlager.

Jag började stämpla Porto Betalt på mina brev för det var 2-3 icapåsar om dagen jag kom med så det blev för mycket att väga och sätta frimärken på, ibland hann jag knappt till inlämningen.
Vår lägenhet låg på samma gata som lagret så man gick dit på 55 sekunder.

Nu kunde jag titta tillbaka på den där lilla flickan som låg blåslagen och svullen av gråt på golvet och när jag nu såg mig i spegeln så hade jag inte bara skinn på näsan utan det var läder!


(forts. imorgon samma tid)


Maria
PUBLISHED: 2011-03-08, 11:54:27 | URL: http://marvelicious.blogg.se/

det är himla intressant att läsa din historia, keep up the good work :)



Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: