2010-09-09
 13:38:26

Recept på en god lunch för två

...eller två dagar!

Gjorde min favvolunch i början på veckan och passade på att ta lite bilder så jag kunde skriva in mitt recept här. Det är tonfiskröra med bakad potatis.

Ingredienser:

Röra
3dl gräddfil
1/2dl majonäs
1 liten burk tonfisk (spelar ingen roll om det är i olja eller vatten)
Gräslök
Dill
Salt & peppar

Potatis
Ca 4-5 normalstora mjöliga potatisar per person (oskalade)

Sätt på ugnen på 200°
Tvätta potatisen under vatten och skär två snitt korsade över varandra på ena sidan
Ställ in potatisarna på galler mitt i ugnen i ca 45-60 minuter

Medans potatisen är i ugnen så gör du iordning röran.

Blanda 3 dl gräddfil i en skål tillsammans med majonäsen, tonfisken och kryddorna.
Jag har använt både gräslök och dill men endast dill funkar bra.
Blanda väl och se till att tonfisken är separerad.
Ställ i kylen tills potatisen är klar och häll sedan på två matskedar röra per potatis.

Hur lätt som helst och ljuvligt gott!






Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: