2009-03-07
 08:47:07

Fotosession annorlunda ljus på natur

Igår plockade vi med vår utrustning + varmt chåkla och bullar och åkte iväg några mil för att hitta ett nytt vattenfall att fota som visst skulle vara där. Ställde bilen och började vandra in i skogen, gick en bit och tyckte det var väldigt läskigt att gå i den skogen, det var halvmörkt och mulet och skogen var stor.
Vi tittade oss om hela tiden och fick många gånger välja höger eller vänster. Ibland kom det förbi någon som promenerade, då sa vi först att det är bra för då är vi nog inte vilsa iallafall.

Sen fortsatte vi gå, vidare, vidare... började tro att människorna var med på detta och bara slumpmässigt utsatta av någon som vill råna oss i skogen.
Hittade på vägen några ställen att stanna och fota vid, jag hade kvar blixten på kameran vilket jag inte brukar när jag åker ut och fotar, men det var bra för jag testade att använda den till makrofotografering på naturen:

 

 


Och såhär kan det se ut där jag drar fram:



Det var den sista makrobilden, den på istappen jag tog där! =)
Vilade handen rakt i vattenpölar så jag blev dyblöt men det var det värt!

Så gick vi vidare, vidare, vidare.... jag vet inte hur länge vi gick men Jens började erkänna att han kanske inte visste vart vi var. Det kändes verkligen som vi gick i cirklar för vi tog bara högersvängar hela tiden. Sen mötte vi en fotgängare med hund och vart tvungen att fråga honom om vägen: "Ursäkta!; hur kommer man ut ur skogen egentligen?" Haha det var kul.

Vi gick som han sa och då kom vi till vägen, gick en bit längst den och det kändes som vi nu var dom vi alltid frågar varandra om i bilen "vart har dom där varit om dom går här?" Hahaha
Så kom vi till bilen tillslut, drack varm chåkla och åt några bullar. Fick inte fota något vattenfall men jag är iallafall nöjd med dagen, det var jätteskönt att gå lite extralångt när det inte var kallt och bilderna jag fick vart bra. =)


Tidigare på dagen så testfotade jag lite med annorlunda belysning, en LED lampa låg precis brevid eller bakom endel föremål som jag testade fota. Vart ganska kul ändå:





Idag beger vi nog oss ut i skogarna igen! =) Jag har fått smak för blixt i naturen!



Fotografer: Josephine Norman
          Jens Tolonen


Mirja
PUBLISHED: 2009-03-12, 19:31:52

Hejsan :)



Så fina bilder....:)

Ni är så duktiga sååå och så hemlighetsfulla S



Lycka till med fotandet!!



Kram

Mirja



Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: