2009-06-22
 22:24:00

Sommarens snöbollar...

... - Helix Pomatia även kallad Vinbärssnäcka.
Idag vid middagstid så hör vi plötsligt en smäll på balkongen och vi ser något som har kastats in, tre pojkar gick förbi 30 sekunder innan. Jens gick ut och kollade, jag frågade vad de hade kastat - "Jag vet inte, jord eller nåt" Jag går och tittar och ser resterna av en snigel...

Paus i maten och ställer mig och torkar slem i 10 minuter från dörren, trallen, tröskeln... den där snigeln var ÖVERALLT!! Hade varit mindre jobb om de kastat ett ägg istället.
Mindre trevligt, och matlusten var borta, och jag är inte kräsen på det sättet normalt.
Det kändes som att torka bort hjärna ifrån golvet...

Tog naturligtvis inga bilder på spektaklet, så jag lägger in lite mer lugnande bilder
för att få bort bilden jag säkert målat upp i ditt huvud =)

 

Fint väder äntligen, och det lovar dom hela veckan!



Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: