2008-11-12
 12:05:25

Galen bussresa...



Jobbade snabbt imorse och gjorde iordning för postning, tänkte för första gången åka buss till Tyresö och posta nu när jag kollat upp vart man går osv....
Kollade upp tre bussar hemmåt igen och skrev upp på en lapp. Åkte till Tyresö, postade gick tillbaka till hållplatsen på andra sidan vägen, logiskt va? Satt där i ca 15 minuter sen åkte bussen jag skulle med på andra sidan vägen så den missade jag.
Jaha tänkte jag, vilken jävla sida ska jag stå på nudå?? Satt kvar och försökte kolla upp tiderna jag skrivit upp och de på tavlan - total kortslutning i hjärnan så det gjorde mig inte klokare.
Det är ju inte som att åka buss i Linde iaf... suck.
Satt 10 minuter till och väntade, funderade på hur fan detta skulle gå. Gick till mitten ungefär så jag hade båda hållplatserna på varsin sida lika långt ifrån mig. Såg en buss komma emot mig på den sidan jag var, började gå emot hållplatsen, det var fel buss...
Gick till den andra hållplatsen och försökte mig på att kolla på tiderna igen, fattar fortfarande inget. Står där i ca 10 minuter sen kom en buss äntligen. Stog samma namn på destinationen som när jag åker hem ifrån Nacka Strand. Älta Centrum säger jag och kliver på. Åker en bit och tycker det känns helt fel, men jag har ju ingen aning vad som är rätt och fel eftersom jag inte åkt där förr. Vi kommer nog fram dit jag ska tillslut tänkte jag.
Åker ca 15 minuter sen är sista hållplatsen bussgaraget i Handen!?

ehm... frågar busschaffören om jag kommer till Älta centrum med denna buss?
Handen Centrum, ja?
Nej ÄLTA CENTRUM!!!
Jaha, nej tyvärr då får du gå på andra sidan, det går nog en buss om ca 10 minuter.
Ok, jag går snällt över vägen vid bussgaraget och sätter mig och väntar, 5 minuter, 10 min....15....20...35 minuter i bitande jävla kyla! Sen kommer min jävla buss äntligen och jag åker hem.

Det är absolut inte lätt att åka buss här om man inte känner till namnen och vilket håll allt ligger åt, jag tror ju fortfarande att Ältasjön ligger åt vänster sett från balkongen, vilket den verkligen inte gör...

Nu fryser jag som fan och tänker äta bakad potatis med tonfiskröra....ashungrig. Fick leva på läkerol på bussresorna.


cissilalia
PUBLISHED: 2008-11-12, 17:35:22 | URL: http://cissilalia.blogg.se/

ja fyfaan vikken jungel de måste vara.. jag skulel inte klara de..hihi förvirrande!


Li
PUBLISHED: 2008-11-13, 13:43:45

Välkommen till den förvirrade världen av Stockholms lokaltrafik! Den är absolut....underbar.



Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: