2008-05-26
 18:47:01

Ny vecka, nya idéer

Idag tog jag mig ner på stan själv först och postade, tittade in på loppisen en snabbis och såg att han äntligen ställt ut något som kan användas som utebord (har bett om det) så jag å far åkte ner senare och köpte det. Plus den uuuuunderbara spegeln med fasat glas, försök hitta den för 150 kr nån annanstans. Å den söta minibakbrädan, tänkte ha den i köket.



Nedan: Skivan på bordet är borttaget, skrapat och ommålat. Under verktygslådan torkar ihoplimmad panel som ska bli grunden för den nya bordsskivan. I bakgrunden är bordsbenet delvis skrapat och ena benet limmat. Och den söta minibakbrädan är målad med tjoooockt lager färg!

Idén med bordet: Ny skiva som ska kaklas med kaklet på bilden, imiterad sjösten med oregelbunden yta och skärning. Tanken är att det ska vara lika rangligt att ställa en kaffekopp på bordet som att sitta med stolarna på markstenen. =) Pappa tror jag fått en skruv lös.



Kaklet var bästa fyndet idag! De skulle kosta 12kr STYCK (ca 525kr kvm) och det är 30 stycken - fick allt för 50 kr på Parkett & Golv. Kommer strosa på deras lager fler gånger kan jag säga.

Men oj vad glad jag är över spegeln, ska gå ut och pussa lite på den igen!



Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: