2008-05-19
 20:05:31

Ensam med fullt av idéer [edit]

...som vanligt.
Det är många som frågat mig hur det går till där uppe på mig, i skallen alltså. Har alltid sagt att de inte vill veta, tror jag fortfarande inte men här är ett ex. från idag.

Fakta: Hittade jättesöta kryddflaskor på loppisen idag, 9 st tror jag. Köpte dom och tänkte att jag skulle ätta upp en hylla i köket med dom på. Är fortfarande lite tomt på de få väggar jag har där nu när ena har ett stort hål i =)

Tankeverkstad: Ska titta om jag har en lagom brädbit eller kanske två? En längre eller två korta, undrar om alla flaskor får plats på bara en, hyllan blir ju inte så lång eftersom väggen där jag vill sätta dom är rätt kort. Tittar vad jag har..... En panelstump! Perfekt! Ska se om jag har konsoller eller bara beslag att sätta upp den med. Hm... bara två beslag kvar, om jag ska ha två hylor så MÅSTE jag ju ha 4 stycken beslag. Har två andra men de måste ju vara lika annars ser det dumt ut.
Hm... sätter mig en stund. Men om man gör något i trä då? Sågar ut egna konsoller kanske? Jag ritar upp och provar. Har en gammal furuskiva ligger. *ritar, sågar, slipar* Det gick ju bra, och vart riktigt snyggt. Men jag får nöja mig med en hylla idag för jag orkar inte såga två konsoller till.

Åsså kom den till. Den ligger och torkar nu så jag sätter nog upp den om nån timme.



Nu har jag satt upp hyllan och kryddburkarna var ju som gjorda för den hyllan, hittade inget bra tyg eller "bonad" att hänga på pinnen jag fixade, har en jättefin med kaffeböner på men hittade den inte nu, så det fick bli en temporär sålänge. Sihér ser det ut nu:



Har äntligen fått hem klockdelarna jag väntat på för att kunna laga min underbara Jerome & CO klocka, den stora fina vita saken jag visade för ett tag sen.

Beställde fröer för ett tag sen för jag måste ha nya roliga fotoslynor. Hittade jättefina passionsblommor som jag ska prova få till. Åtminstånde en blomning så jag hinner fota =)
Beställde kaffeplanta med, jag har ju både kafferostare och kvarnar så nu blire egna bönor så jag verkligen kan bjuda på mitt egna kaffe! =P


Tova dag 47:



Har köpt en digitalvåg nu så jag kan väga henne, ska ha behövt gjort det innan men har hela tiden glömt det. Så nu behöver jag bara lite batterier så jag kan slå igång den. Hon vägde ca 3 kilo när vi var hos vetrinären, och nu har hon blivit synligt större så det sk bli kul att väga henne.
Måste väga bäbiarna sen med, fast det hade jag redan vågar till.


Många frågar mig hur jag både har tid med allt jag gör, men även vart jag får all energi ifrån. Tiden tar jag mig helt enkelt, jag vilar inte förrens jag ligger och sover så gott som. Har några få tv program jag tittar på men annars sitter jag aldrig still. Oavsett om det är jobb, renovering eller pyssel.
Energi till allt har jag egentligen inte, det handlar nog mer om jävlarinamma för ibland när jag bara har en skitskruvdragare hemma som inte har fulladdat batteri så kan jag sitta där med den och kämpa med att få i endast en ynka skruv genom att dels köra tills den dör och medans jag låter den pausa en stund så gråter jag högt för det är så frustrerande, men sen biter jag ihop och skruvar i lite till åsså gråter jag... hahaha men sen när skruven är i så sitter jag där så stolt och skrattar åt vad rolig jag själv är! Haha =)
Använder oftast torx så nej jag har ingen skruvmejsel till det för att skruva i skruven för hand.

Har plitat ner en liten lista på vad som gjorts här hemma sen jag flyttade in i November 07:

Nya tapeter i vardagsrum, sovrum, hall
Nytt golv i vardagsrum, sovrum, hall öv.
Bänkskiva placerad i "tvättstugan"
Sågat hål i köksväggen, reglat upp den och fodrat
Panelat köket
Bytt köksluckor
Byggt ut garderoben i sovrummet
Byggt egen skjutdörrsskena till garderoben
Lagt plattor på uteplatsen
Målat badrummet
Byggt egna badrumsskåp, satt upp stor spegel
Bytt blandare i kök och båda badrummen
Målat båda jobbrummen vita
Satt upp hyllor i jobbrummen (2 rum, ca 45 hyllor)
Väggmålning badrum
Slipat hela trappen
Betsat och behandlat trappstegen
Nya lister och foder i vardagsrum, hall, sovrum och kök

Kunde inte komma på mer.
Och ett STORT tack till bror Jocke, far Pappa och karl Stefan.
Även tack till paddapadda Anna och mor Mamma som stått ut med mina idéer. =P


Nu har jag sjukligt ont i huvudet och orkar inte sitta här mer, tror det var colan som gjorde det. Men som vi alla vet så finns det inget bättre än att plåga sig själv så jag lägger upp lite mer bilder bara för att få sitta här längre.... suck





Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: