2008-03-22
 12:21:53

Go away!

image346Första dagen jag har fått sovit ut lite på morgonen och vad händer? Jo påskgubbar står utanför och plingar på, höga på godis dom vet att dom ska få äta när de är klara...
Dom plingar bara en gång men sen ser jag skuggor emot min vägg så jag tittar upp bakom gardinen för att se om det var dom "DÄR!!!! HON ÄR HEMMA!!!!!" *pling*  *pliiiiing*

åhh...

Jag lovar att dagens påsksnyltare har en liten fickdator med sig så de kan skriva in vilka dörrar som inte öppnade så de kan gå tillbaka fler gånger under dagen och försöka...
MAJGAAD jag är fångad i mitt eget hem... skulle gå ut i boden och hämta slippapper, men hörde småungarna så jag vände i dörren.. åhh..

Don´t get me wrong, jag gick själv sådär när jag var liten och vet hur det är. Men dagens mammor har inte riktigt lärt sina ungar rätt nu tror jag för de säger nog. Gå ut och be om godis nu...
På min tid gjorde man teckningar som man gav alla som öppnade och hade de något till oss så fick vi. Nu så direkt när man öppnar dörren så står de där med korgen/påsen/väskan helt öppen som att det bara är för mig att gå in och hämta godiset...

På halloween kom de och jag öppnade, hade bara jättelite godis att ge dom så de fick det men jag sa till dom "Det var så lite så ni får kasta lite toapapper runt mitt träd härute med" De tittade på mig som att de sett ett spöke, troligtvis har inte deras morsor även där talat om vad Bus eller Godis betyder, de förväntar sig bara få godis när man säger så....

SUCK! Ljuva 90-tal kom tillbaka.....



Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: