2008-03-25
 08:17:26

Build up in two

Imorse medans jag lyssnade på hur kaffet trillade ner i glaskannan så tittade jag ut på baksidan och såg en man bära ut julsaker till förrådet, allt var perfekt nerlagt tillbaka i sina lådor och förpackningar.
Tänk om han bodde själv, inte hade det sett ut sådär då?
En man behöver strukturen av en kvinna i sitt liv, hon ser till att allt sköts rätt, ser snyggt ut och att alla är glada. Han ser till att alltid hålla henne sysselsatt...

Även när vi inte ser att vi hjälper varandra så gör vi faktiskt det. Som han, han tänkte säkert bara "varför måste jag göra det här jämt?" men insåg inte att hon hade fixat till det för honom så det blev enkelt. Lindat in alla sladdar, stoppa tillbaka i rätt förpackning så det går att hitta igen nästa år.

En man vill ofta ha en medalj för varje utfört arbete, för det är så viktigt de dom gjort och förtjänar då en medalj. Javisst, absolut. Jag har inget emot att berömma och tacka för mig.
Men om vägen till mannens hjärta går genom magen, för vi vet alla hur de tycker maten är viktigaste delen av dagen, varför får då inte vi som lagar den en medalj för varje måltid vi förlänger deras liv med...

Utan mat, inget liv...

_________________________________________

Åsså lite cheer, wiiiie
Status: In Transit - On Time

snartsnartsnartsnartsnartsnart
_________________________________________
Fundering: Finns det nåt sätt man kan sitta med benen (normalt) för att kapa blodtillförseln?



Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: