2008-08-06
 20:49:04

Why don´t you hear me when Im calling out to you...

Galet.
För två veckor sedan lite drygt, så hände något som gjorde mig väldigt rädd för att vara kvar hemma. Det finns någon som vill mig illa trots att jag inte gjort honom direkt illa, jag har börjat fara för mitt liv och önskar inte denna känsla till någon, den är hemsk.

Dagen efter det som hände så bestämde jag mig för att ta semester i två veckor för att komma bort och för att få annat i tankarna, och det kan man säga att jag verkligen haft. Jag har haft så roligt och ville verkligen inte åka hem, om det inte vore för jobbet och att jag saknade alla hemma så skulle jag inte åkt hem tror jag.
Det liv jag levt under denna tid är precis vad jag vill att mitt liv ska gå ut på, bara roliga saker var eller varannan dag, alltid något nytt att upptäcka.
Jag kan inte med ord förklara hur mycket jag älskar dig Jens, jag vet att du undrar ibland men gör inte det, jag har bara inte hunnit ikapp med allt ännu, jag är väldigt dålig på att formulera mig ibland.
Och Stefan - jag antar att du läser detta ibland, du vet vad jag tycker och jag hoppas och önskar att du förstår mig och slutar göra mig illa, vi vinner båda mer på om du bara slutar och inser vad det är du gör.

Semestern då, jo vi kan ta den i ett bildspel som vanligt, det säger nog mest =)
Först har vi hillevi och valdemar, sen första kvällen hos bejb så blev det yatzymys på ängen! =)



ASGARV! Ser du kaknästornet??! =D


Dag två, glass på hög höjd, jättemysigt!



Och sen en promenad till utkiksplatsen


Dag 4 var det först städdag, sen bar det av till Moasin där vi köpte så fina tallrikar och skålar mm, dyrt men totally worth it! Sen till en jättemysig tebutik där vi blev varmt emottagna när de märkte hur mycket vi skulle köpa! Haha, det blev 12 teer, en burk sylt och en tekanna. På detta fick vi en burk honung och en till påse te =) De har nog inte sålt så mycket på länge.


ASGARV2!


Promenad



Balkongmys


Underbarligheten!


Hur firade vi "månadsdagen"? Jo i bilen! En hel dag med att jaga rätt på två kameror vi skulle ha, Jens en två modeller nyare än min systemkamera och jag en två modeller nyare än Jens kompakt =) Det gick tillslut, efter lite kompromiss så. Och mellan där så hanns det med lite airhockey på Heron som tyvärr nu är min nya favorit!




E-tuna med bara sol och bad typ (mellan allt "klick" "klick" "klick" "klick")
En väldigt lat dag men ack så skönt det var... gillar min nancy-pose på sista bilden.




Orminge.
Innan vi åkte runt 07.00 så gick vi ner till vattnet och satte upp lite förberedande krokar i två träd =) Medans bilen var på verkstan så cyklade vi till en jättefin plats vid vattnet och bara var där, satt och fotade och så. Sen dags för em fika tillsammans med Jack Black. Har skrivit "sjukt gott" i dagboken - det var wienerbröden!!






Nästa dag började på Kreatima och fortsatte sen till Naturhistoriska Riksmuseet där jag hade jättekul =)



Lånade bilder eftersom *Caps Lock ON* MIN KAMERA FICK SLUT PÅ BATTERI UTANFÖR INGÅNGEN TILL MUSEET!!!!



Senare samma dag blev det donkanmat och på kvällen lockade vi på svanarna nere vid sjön så jag fick hälsa på dom lite, synd att det var så mycket vass bara, annars hade det kunna blitt fina bilder.


Nästa dag, kikade in i en jättesöt butik som sålde bl a Hello Kitty saker, köpte en jättesöt... ja kan inte ens förklara vad det är, en docka som vickar på huvudet och håller i en blomma, aja jättesöt iaf.


Sen Nationalmuseet och klockutställningen!!! =D Man fick inte ta kort på den utställningen, men vaffan det var ju därför jag köpte en ljudlös kompaktkamera!



Sen var vi hungriga så vi tänkte vi kunde åka till ett fik och ta en macka eller nåt. Åsså tar bejb mig till Josefina!! =) Så glad jag blev och överraskad. Så sjukt fint fik och skönt att bara sitta där.



Merch

Nästa dag: Skansen! ÄNTLIGEN!! =)





Sen till favvo!!


Sen var det dags att åka hem igen till tråkiga Linde, hade det inte varit för katterna och jobbet så hade jag stannat till nästa semester. Hade lite att göra när jag kom hem...



Dagens specialare, några av Jens alla 1000 sidor:











Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: