2008-04-13
 18:06:29

Igår ringde det....

... och det var en trevlig överraskning. Svärmor undra om jag ville ha en öppen spis, alltså en fejk typ. Jaha? Jodå det vill jag så nu har jag ett till projekt på halsen. Ska bygga in den så den blir stor från golv till tak och med inbygda spots och en hylla. Har skissat lite snabbt på bilden.
Skulle ta den nästa vecka om det gick så jag får städa ur boden lite så ställer jag den där sålänge. Så sätter man samma vita puts på hela bygget, det blir skitsnyggt! =)



Igår gjorde jag bokföring hela morgonen, tror det var igår? Och åt goda polkagrisar, såg tuttifrutti och supersur när jag handlade i Fredags och jag kunde inte låta bli. Var på sånt humör och tuttifrutti funkar ALLTID!!
Gjorde inbygda (fått på skallen) pizzor igår, vart goda som vanligt fast hade för mycket smör denna gång så det blev jobbigt att få ihop dom, men det vart så bråttom för jag fick göra om den dubbla degen. Den första fick jäsa i 2½ timme och det var lite väl kanske =) Fastnade på Colorama såklart.
Köpte hårdvaxolja och tittade ut tapeter, tror jag har valt nu...



Idag åkte vi ut till Bor och grattade Madde och Sofia, som vanligt samlas alla runt tv-spelet innan det är dags att äta, tycker personligen att det är respektlöst emot de äldre och ställer mig helre vid dom. Efter fikat är det mer ok tycker jag. Satte mig och läste en inredningstidning i gungstolen... jag ÄLSKAR gungstolar!! Ska fixa en brevid öppna spisen sen kanske =)
Sen gick vi ner så jag fick fota lite en av mina största fetisher =P haha... nejmen det är så fint.

Lite mobilder och kamilder:


Har en favoritbokstav nu, fast det är bara för tillfället och det är E

En fundering:
Man kan säga att det är lättare att ge råd än att själv följa dom, men vart går gränsen för att bli hycklare? Hycklare anses vara en av de värsta (ibland de tamaste) saker man kan vara för att det är fult bl a. Men hur mycket kan man komma undan med ett skratt och säga "haha jamen det är lättare att ge råden och inte själv följa dom"?? Vart går gränsen och varför finns det en gräns? Är det inte samma sak fast nån har kommit på ett sätt att komma undan lite fint med det?

Fint väder ute - stefan har ingen bil - han behöver cigg - kan det betyda promenad??! =D



Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: