2008-04-02
 20:53:18

I en annan del av Stadsskogen 2

Jag kom just på det att sist jag handlade hos glassbilen så var jag den enda på hela detta område här uppe som handlade glass, av alla desperate housewifes familjer med miljoner barn.
Iof deras barn sitter nog där inne med gråten i halsen och en sparris i handen...

Idag var vi och tittade på tapeter på Flügger denna gång, de har mer roliga tapeter. Hittade en fin beige med olika toner av beige på blad och naturliga inslag. Funderar på den, men det är inte bråttom ännu så jag funderar vidare. Har räknat ut att golvet som ska läggas här i hallen kommer kosta ca 1600 kr vilket inte är farligt alls, så det blir den, en snyggt melerad variant. Har snabbt kladdat dit färgerna golvet innehåller på bilden men det är bara för att få in dom färgerna och kunna jämföra =)
Bilden är en liten förhandstitt och grov utformning av hur hallen typ kommer bli, tapeterna stämmer inte där, bara jag som satt dit mina hundkex för att få liv i den.
Mer idag.... JO jag satte ihop en bit av en bröstpanel som ska vara i trappen, men jag testade att sätta brunt på själva rutorna i panelen men har nog ångrat mig nu så de blir oxå vita men handtagen blir brunbetsade i samma färg som trappstegen. Och vi har hittat en PERFEKT färg till stegen, så nu är det dags å sätta lite färg.

Tova och Max fortsätter gänga lite här och var, man hör henne gapa ibland och förstår att det är dags igen. Ska få dom att göra lite mer nu för han åker snart hem och då blire chopchop, inga bollar kvar sen...
Fast han kanske blir som Lucifer och fortsätter ändå, Lucifer har inte på alla dom här åren slutat sätta på mina vantar, han är bra rolig...

Nu MÅSTE jag jobba... klockan är 20.45 men jag lär fota lite och redigera.
Men en fundering för dagen först, naturligtvis...

En läkarfamilj, hur kul kan inte det vara att höra? Alltså i vardagen, om nån har problem eller ont i kroppen på nåt sätt. Tänk ett läkarpar som sitter vi frukosten och "småpratar" om hur ont de har i _ _ _ _ _ läkarspråk. Allt dom säger, sägs på läkarspråk. Hahaha, DET vill jag se i Big Brother 2009!!

Över och ut, nu är Josephine helt slut...

 Nej en annan rolig sak. En kväll nu i veckan när jag skulle borsta tänderna så såg jag i spegeln nåt dumt på min tröja jag sover i. Den har hängt på en krok och fått en ful utbuktning pga det. Ser ut som det är jag som börjat mutera!



Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: