2007-12-19
 07:45:04

Lampgustaf

Inte helt enkelt att hitta rätt ljus för rätt rum/tillfälle, det är en sak vi kan kan skriva i dagboken med bläck. Mitt tips är vitt ljus i köket, ev datarum/arbetsrum och barnrum. Gult ljus i sovrum, badrum och vardagsrum. Men oftast är det formen på lampan som har störst betydelse.

Själv tål jag inte taklampor, de kan jag sätta upp för om de önskas av besök man får som vill tända lampa när de är här, men så fort jag är själv igen så släcks alla lampor och fler smålampor åker på istället. Och nu till jul så gör julgranen och ljusstakarna sitt.


Ett fint tips för den händige är att köpa sig lite ljusslingor nu runt julen, för nu finns de överallt och är billigare. Resten av året är de lite dyrare och kan vara svårt att hitta. Sen bygga sig en "bakåtvänd tavla" och göra hål där baksidan av bilden på tavlan skulle varit, stoppa i ljusen på slingan i hålen (göra hålen så att man får trycka dit ljusens sockel) sen fästa alla sladdar på insidan/baksidan och vips! En underbar moodlamp!
Har tidigare gjort en annan modell som är en tavla med blommor, eller jag har snarare klätt ljusen på slingan med plastbloms-kronblad.



Give a comment:

« NAME Save info?

« EMAIL (won´t publish)

« URL

Comment: